Aktualita

Rýchly vyhľadávač produktov

Vybrať kategóriu alebo podkategóriu

Spoločne s vami chránime a zlepšujeme zdravie ľudí v Českej a Slovenskej republike už 25 rokov

História Skupiny B. Braun siaha až do februára roku 1993, keď spoločnosť vstúpila na český a slovenský trh a dnes sme pre Čechy a Slovensko už 25 rokov zárukou špičkových zdravotníckych materiálov, lekárskych prístrojov, zdravotníckych technológií, služieb a jedinečnej odbornej zdravotníckej a dialyzačnej starostlivosti. S takmer 900 zamestnancami a veľkým množstvom klientov si týmto chceme spoločne pripomenúť a osláviť toto významné jubileum.

S koľkými ľuďmi ste v roku 1993 začínali a v akých priestoroch?

Ak porovnám dnešné sídlo a našu veľkosť s vtedajšími podmienkami, začiatky B. Braun v ČR boli celkom nenápadné. V bývalom byte, prebudovanom na kanceláriu, oproti Parkhotelu v pražských Holešoviciach, sme vtedy vo firme pracovali dohromady piati. Okrem vtedajšieho konateľa Jaroslava Valentu to bola obchodná referentka, účtovník a skladník. Ja som mal na starosti IT a veľa ďalších vecí, ktoré so štartom spoločnosti súviseli. Už prvé mesiace však boli tak úspešné, že sme sa rýchlo rozrastali. Prijali sme napríklad našu prvú recepčnú a „centrálu“ sme rozšírili do ďalšieho poschodia.

Ako si spomínate na obdobie, keď sa ešte nepoužívali mobily a e-mail?

B. Braun bol už v tom čase veľmi pokrokový, takže e-mail sme mali od začiatku, aj keď sme si správy mohli posielať len medzi sebou. Bolo to však lepšie ako zavádzať papierové obežníky, ktoré vtedy stále predstavovali bežný komunikačný nástroj. O niekoľko rokov neskôr sme cez modem získali pripojenie na internet a mohli sme sa tak viac otvoriť svetu. Život bez mobilov si niektorí z vás možno už ani nevedia predstaviť, ale ono to fungovalo celkom dobre. V roku 1993 bol totiž najväčším hitom fax – v tej dobe úplný zázrak. Ten máme vlastne dodnes, ale ťažko povedať, kedy naň niekto naposledy niečo poslal. Možno budeme za ďalších 25 rokov podobne spomínať na e-maily z roku 2018.

Ing. Petr Macoun, Ph.D.
konateľ spoločnosti B. Braun Medical a B. Braun Avitum,
člen vedenia Skupiny B. Braun v ČR a SR

 

Ako vyzeral trh na začiatku 90. rokov z hľadiska konkurencie a aj z hľadiska pestrosti produktového portfólia?

Na trhu ČR a SR bolo už v tom čase dostupné široké portfólio výrobkov B. Braun, predovšetkým pre intenzívnu starostlivosť, infúznu terapiu a urológiu. Mali sme niekoľko desiatok významných konkurentov. Boli to predovšetkým domáci výrobcovia a novo vznikajúci lokálni distribútori, ktorí uvádzali na trh zdravotnícke pomôcky a liečivá renomovaných výrobcov. Následne dochádzalo ku konsolidácii trhu, celý rad lokálnych výrobcov a distribútorov zanikol a svetové spoločnosti založili vlastné dcérske spoločnosti.

Kedy nastal okamih zlomu a odkedy bolo jasné, že B. Braun sa v Čechách a na Slovensku uchytil a čo to spôsobilo?

B. Braun veľmi rýchlo a úspešne rozšíril svoje portfólio a presunul všetky obchodné aktivity od distribútorov do svojich dcérskych spoločností B. Braun Medical. Čoskoro získal pozíciu lídra v Čechách aj na Slovensku, a to nielen veľkosťou obratu a podielu na trhu. Ešte dôležitejším bolo renomé u zdravotníkov. Domnievam sa, že o úspechu rozhodlo budovanie dobrého mena značky B. Braun.

PharmDr. Jiří Lukeš
konateľ spoločnosti B. Braun Medical 
Regional Head OPM Region 3b 
člen vedenia Skupiny B. Braun v ČR a SR 

 

Na ktorý mimoriadny produkt z portfólia B. Braun CZ/SK nezabudnete?

Asi najviac emócií vyvolala 3D kamera Einstein Vision. B. Braun a jeho divízia Aesculap sa stali prvou spoločnosťou, ktorá na medicínsky trh uviedla endoskopickú vežu s trojrozmerným obrazom pre bežné použitie pri operáciách. Reakcie chirurgov boli a sú nadšené – konečne vidia operačné pole trojrozmerne, majú oveľa väčší prehľad, robia menej chýb, ľahšie sa orientujú. Táto technológia bola skutočne prelomová a revolučná, takže ju radi testovali aj tí, ktorí neoperovali. Vyskúšal si ju napríklad aj bývalý minister zdravotníctva Leoš Heger. Vďaka Einstein Vision získal Aesculap veľký podiel na trhu endoskopie a zapísal sa do povedomia chirurgov ako skutočne mimoriadny produkt.

Čo priniesol trhu prudký rozvoj internetu a ako sa s tým spoločnosť v priebehu 25 rokov vyrovnala?

Myslím si, že si ani neuvedomujeme, čo všetko internet za tie roky zmenil. Zrýchlená komunikácia cez e-mail, katalógy na internete, on-line objednávky, alebo napríklad e-shop. Toto všetko zlepšilo kontakt s našimi zákazníkmi a službami pre nich. O marketingu ani nehovorím. Internet trh zrýchlil a spresnil prenos informácií. V telemedicíne sú dnes bežné prenosy z operačných sál alebo napríklad zdieľanie výstupov z rádiodiagnostických prístrojov naprieč špecializáciami. V poslednej dobe sa pracuje s veľkými dátovými súbormi, tzv. big dátami. A B. Braun, ktorý bol vždy tak trochu popredu, je znovu pri tom. Napríklad vyhodnocovanie kvality inštrumentov zo servisných dát a z dát našich zákazníkov má veľkú budúcnosť. 

MUDr. Alan Munteanu 
člen vedenia Skupiny B. Braun v ČR a SR 
riaditeľ divízie Aesculap

 

Aký ľudský príbeh vám za dobu existencie B. Braun utkvel v pamäti?

Celý rodinný koncern B. Braun je známy svojou starostlivosťou o zamestnancov. Pracovná skúsenosť menej ako desať rokov sa stále berie skôr ako juniorská. V Čechách a na Slovensku nájdete veľa ľudí, ktorí naskočili do vlaku v jeho úplných začiatkoch a sú na palube dodnes. Dlhodobé trvanie a stabilita prostredia firmy sú pre mňa asi silnejšie ako jeden príbeh.

Čo je pre B. Braun výzvou do budúcich rokov a kam sa posunula dialyzačná starostlivosť oproti začiatkom?

Najväčšiu výzvu a súčasne aj príležitosť vidím v kombinácii vývoja a dodávok skvelých technológií a v aktívnom podieľaní sa na poskytovaní zdravotníckej starostlivosti v príslušnej oblasti. Len tak dokážete doručiť pacientovi to najlepšie, čo je v dnešnej medicíne možné a súčasne čerpať dostatok skúseností pre ďalšie smerovanie vývoja. Dialyzačná starostlivosť sa za tie roky samozrejme úplne zásadne zmenila. Zmenilo sa toho oveľa viac, ako len technológie a zdravotnícke prostriedky. Dostupnosť a kvalita starostlivosti po revolúcii a teraz sa vôbec nedajú porovnávať. Dôkazom je napríklad výrazne vyšší priemerný vek našich pacientov, ktorý od 90. rokov narástol takmer o desať rokov. 

MUDr. Martin Kuncek
konateľ B. Braun Avitum CZ/SK
člen vedenia Skupiny B. Braun v ČR a SR